Tålamod.


Idag har varit en prövodag. Den började bra, blev katastrof runt lunch och på kvällen ljusnade det igen samtidigt som det va mörkt. Jag ska berätta vad min dag har innehållit.

Igår, söndag, fyllde vår lärare Peråce år. Vilket innebar att han hade med sig FIKA till oss å det va inte bara en sort. Det va prinsesstårta, det va kladdkaka, en citronpaj åsså hade en tjej bakat en äppelpaj kvällen innan som också togs fram. Vi fikade och mådde gott på morgonen å sen gick vi ner till snicken och gjorde lite joining övningar som peråce brukar säga. Klockan slog 11.30. dags för lunch. Jag va fortfarande mätt sen fikat 1 timme innan eftersom jag kände mig manad att ta av alla sorter. Efter lunchen gick vi ner till snicken igen å när klockan slog 12.55 så gick jag därifrån för att gå på en Matte B lektion.

I klassrummet va det jag å kanske 6 st till. Läraren bassunerade ut att "Vi har en ny tjej i klassen" och jag kände mig fånig eftersom ingen brydde sig. Alla gick iväg å satte sig ute i skolan med sina böcker medans fröker hade en snabb genomgång med mig. jag hade ju redan missat dem 2 första lektionerna så jag låg efter. Hon öppnar boken och plötsligt blir det svart. Jag kunde absolut ingenting. Ingenting! Har inte känt mej så dum på länge men va faan ska jag göra!? Där satt jag i särklass med extra resurs å försökte få kontakt med mina hjärnceller som tydligen tagit siesta for ever. Ni vet hur man gjorde då man va lite. när lärarn fråga om man förstår så nickar man å ler lite lätt.

jag går chockad över min dålighet, tillbaka till min klass och då vare såklart FIKA. Det är FIKA hela tiden. FIKA FIKA FIKA. vår utbytesstudent från japan säger "Fiika" å menar att vi i sverige gillar verkligen sötsaker. vi fikade å sen fick jag äntligen vara där jag trivs bäst. ute i solen, i gräsmattan med en stol och en kniv. Där satt vi å putsa bort lack i solen. Det va min skoldag.

Middan kom å vi åt midda. Efter middan va det upp till mitt rum å kolla mailen. Efter det kan ni gissa va det va dags för då? Jo! FIKA! igen! jag fattar ingenting. varje månda kl 20.00 är det FIKA i matsalen för alla som bor på skolan. Å 1 gång per termin så är man med å bakar. då måste man vara där kl 18. Vi bakade kladdkaka å matbröd. När vi va där; jag henrik och solvei kom vi in på hur jag hade försökt bjude henrik på veg lassange i helgen men att han hade slingrat sig ur. Trots att jag flera gånger påpekat att han kunde äta av min mat för jag hade ju gjort så himla mycket! Då säger han plötsligt "ja men jag kan ta en matlåda till helgen" Du är så rolig henrik.

Jag lovar mig själv att inte FIKA nå mer den här veckan, dessutom ska jag springa minst 3 gånger. Om jag håller en av dem 2 sakerna så är jag nöjd.

Om vi ska få ut nått positivt av den här dagen så kan jag nämna att jag har fått mitt röstkort och därmed tar jag mitt ansvar som svensk medborgare och tar ställning.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0