Att lära sig nått nytt



Man vill ju gärna ändra på människor, stöpa dem i en form som passar en själv. Det låter ju hemskt, men man är väl 2 å dansa tango? ibland kan man väl göra nått som inte är riktigt "jag".  min kompis följer med å ta en sedan länge planerad spontandrink på söder fast hon inte känner sig så hemma där. eller att man följer med på bio, ser en film som man aldrig hade gått å sett om det inte va för att din kompis ville det. man gör uppoffringar och nästa gång kanske nån gör en uppoffring för dig. I ett förhållande så är det mkt uppoffringar, men ibland finns det dem som inte är så bra på det. dem har inte nån bra taktkänsla, talar först å tänker sen. Gör som dem själv vill, kör sitt eget race. visst måste väl dem kunna lära sig att vara sådär smidig å bra på att inte alltid sätta sig först i första rum. jag tror att man kan det. Det är en vana som blivit en ovana. Kärleksbus föder kärleksbus.

Jag ska lära mig att bli bättre på å lägga på telefon när folk antyder att dem vill lägga på.

gonatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0