Jävla persienner!


En sak som är väldigt störigt med min lägenhet är dess odugliga persiennerna. dem är från tidigt 1900 tal och med andra ord ganska gamla. Sollentuna hem vill inte byta ut dem, då det anses tillhöra hyresgästen. Att byta ut dem kostar ca 700 kr per persienn dvs 1400 kr per fönster då mina är dubbla. Jag har 1...2...3... ja vi kan säga 3,5 fönster å det är inte kul å lägga alla dem pengarna på nått så tråkigt som persienner. Men med min brillianta hjärna kom jag på att jag kan byta persiennerna i köket som ialla fall fungerar att dra upp å ned med dem i sovrummet som inte går att dra upp, sänka ner eller flippa på. ni vet nu finns det en så plast grej man snurrar på för att flippa, här är det 2 st snören som man drar i för att flippa. det är väldigt omodernt och sollentuna hem får en riskvast av mig för att dem inte byter ut dem. så nu tar jag saken i egna händer och gör ett försök.


SÅ blir det då man försöker dra upp dem.


Så ser flippgrejen ut. det händer ingenting då jag drar i denna stycke tråd. skandal.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0