En promenad.


Igår va jag iväg på en promenad. Kände att jag ville ut i friska luften eftersom jag känt mig så trött dem senaste dagarna. Jag visste att det va en vernisage i byn så jag satte kursen mot "Konstgården" Där ställde en Kaijsa ut sina tavlor å dem va jättefina. Vi på möbelrenoveringen ska nog till henne på akvarell kurs nån gång till våren så det ska bli kul å få lite tips, jag som inte kan nått om sånt! Efter jag kollat runt gick jag till kyrkogården.

Jag gillar att gå runt å bara njuta av lugnet. Kolla lite gravstenar. Fundera över vilka dem var å va dem jobbade med. Bodde dem i hus eller lägenhet? va dem fattiga? hade dem husdjur? Men man undrar också ibland va som drabbat vissa familjer... Hur lessna dem måste varit.

Det verkar så orättvist att visa mister sina barn, sin fru eller man.

Men min promenad gick vidare och jag såg nånting som piggade upp mig! Ibland, mellanåt kommer det stora artister till Älvsbyn å det är såklart kul. Men jag vet inte jag kommer att gå. Men affischen är fin.

Jag längtar till freda för då är jag i stockholm å defenitivt på HM å letar dem här stickade byxorna.

Nått jag stickat själv är den här. Men den är inte riktigt klar. den ska få en huva också som jag fortfarande stickar på. det tar sån tid! Vill ha en stickmaskin som stickar allt jag vill ha, för jag är stickatoman!


Nu går jag ut på promenad igen å se om jag hittar nått kul att berätta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0