5 minuter sa dem.


Jag gillar ju sött så härom dan gjorde jag en kolasås till min glass. Det ska ta 5 min säger dem. Man kokar 1 dl grädde, 1 dl socker, 1 dl sirap. Lika delar alltså. So far so god.  Jag STORMKOKAR för jag tänker" 5 min låter lite lite" efter 5 min tar jag av den från plattar å häller den på glassen:

När jag ska ta en tugga så upptäcker jag att såsen är stenhård. Nej nej nej tänker jag! å går å blandar ut den med lite vatten. Ingen skada skedd! mina kompisar i kollektivet kan lugnt äta glass med kolasås medans jag fick glass med hårda nätliknande kakor. Sprak sa det då jag tuggade i mig såsen. Men det smakade ialla fall gott. Men ett tips, står det 5 min så menar dem inte det!

Anisa i min klass hade teori och uppkörning igår. Hon bokade hux flux in tiderna å hoppades på det bästa. Å det va inte så dumt för hon klarade lappen med bravu. Eller? Uppkörningskvinnan sa till Anisa: " Jag tänker nej nej nej men har ändå bestämt mig för att säga Ja" är det inte ett fantastiskt sätt att ge en människa körkort på! Här med skapar jag en Gilla knapp för uppkörningstanten och trycker febrilt! Grattis Anisa!

Jag har lite problem med mitt telefoneri. Jag har min nya Iphone i handen men kan inte ringa med den. Mitt nr skulle porteras från tele2 till telia igår men icke. Jag ringde å pratade med telia idag å dem skulle göra en uppdatering å om det inte funka skulle jag ringa igen. Så det får bli morgondagens mål. Låter jag som en pensionär? Jag bor i Älvsbyn, går på Zumba och stickar, Ja jag är som en pensionär. En cool pensionär som pluggar på folkhögskola.


God afton.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0