Wow!


Nyss hemkommen från jobbet och posten för att hämta ut mina nya sandaler med bling bling.


Dem är väl inte direkt skräddarsydda efter min fot men passar helt ok.

Nu ska jag göra min tårta! som jag har längtat. för att göra tårta behöver jag det här.


Perfekt! då kan vi börja.

börjar med vaniljcremen. blandas å ställas i kylen. Inte så svårt. (jag fuskar idag)


sen på med sylten. inte heller så svårt.


Sen på med cremen.

Den goda fyllningen i prinsesstårta är vispad grädde å vaniljcreme. det är svårt å inte göra smör av grädden, den måste ju vara tjock och cremen också. Jag gör ett försök men det känns svårt å ett enda misstag kan förstöra hela tårtan!

jag tyckte nog att jag klarade det ganska bra, efter ett godkänt smakprov la jag gräddblandningen på tårtan.


sen kavla jag ut marsipanen.


La den på tårtan.




å lite florsocker på toppen. nu får tårtan stå å gotta till sig i kylen tills imorn då den ska med till jobbet!

Tårtan blev precis som jag hade tänkt mig henne. Lika vacker, söt å charmig som en prinsessa. Jag tror att minna jobbkompisar kommer uppskatta tårtan å hela tar nog slut!

Så här belåten är jag nu, och tänker slappa framför soffan med chips å dipp! det är en film jag vill se ikväll vid 21 på fyran. den med john travolta.




kram!




Kommentarer
Postat av: Ingrid

Fantastisk tårta! Efter 4 månader utan sötsaker skulle jag lätt kunna trycka i mig massor! Bra jobbat, puss och kram.

2010-06-13 @ 21:48:08
Postat av: Syster yster

oj det där var annat än de där två-packet tårtbitar som vi brukar dela. Men den där tårtan går väl åxå att dela i två? :-)

Glufs Glufs!

2010-06-17 @ 13:56:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0