När jetlagen har lagt sej.


Nu är jag på den plats som ska vara mitt nya hem de närmsta 10 månaderna. Älvsbyn som ligger ca 90 mil från stockholm är ett litet gemytligt ställe. Här ska jag gå på en folkhögskola å allt va det innebär. Svenska kyrkan är dess förman å det syns lite här å där. Små smyg budskap som försöker ta sig in! Den här fann jag i sängbordet.

Mitt första intryck är dock positivt. Jag bor i ett hus från sent 1700 tal med fina gamla tapeter å möbler. Mitt rum är som en tvåa på 30 kvm medans mina klasskompisar bor på 7 kvm enligt Karin som mätte upp sitt rum igår. Jag har egen toa. Ett litet pentry och ett extra rum med en våningsäng till alla gäster jag kommer få ;) idag har jag bara bilder från mitt rum som inte har dem där fina tapeterna jag pratar om.




Som en räddande ängel visar det sig att en trådlöst nätverk finns att tillgå på skolan så har man egen dator, kopplar man upp sig mot det å låter skolan betala! Det är ju väldigt välkommet så här i början då man inte har så många vänner eller några möbler att dona mä. Dock åkte vi några stycken in till centrum efter skolan eftersom vi inte hade nå mer efter lunch. Vi kollade på lite möbler å även annat bättre begagnat.


Lite små fynd jag gjorde. Pusslet ska jag lägga om kvällarna, saft glasen blir både just saftglas men också tandborstglas och pennglas. Byxorna från Gul Blå är skönt höga i midjan och kommer agera som mina "slit å släg byxor" nu när jag ska jobba i verkstan.

Nu närmast är det middag som serveras i matsalen. Måndagar är lite speciella här på skolan för då är det fika kl 8 på kvällarna. man har Bakning till fikat en gång per termin å jag har om 4 veckor. idag får jag alltså bara gå dit å slöfika gott hembakt fika. Men nej! tänkte jag. ikväll börjar ju Fångarna på fortet! vad ska jag göra. Fikat är frivilligt men det kan ibland lämnas nyttig information där som man inte vill missa. Ikväll går jag å dem andra dit snabbt, å sen kollar vi på sista halvan av Fortet!

god afton.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0