Söta söta mysoxar!


Först å främst så vet jag att det heter Myskoxar. Men tycker ni inte att det låter bättre med Mysoxar? Det tycker ialla fall jag. Jag såg en artikel om Sveriges enda vilda myskoxflock. Jag visste inte ens att vi hade det! Så läste jag artikeln och den sa att vi har fått en ny kalv! Det är första gången på 11 år som flocken föder en kalv. Det här är ju jättestort tänkte jag, med tanke på att flocken består av bara 8 djur. Nu har flocken fått tillökning men man vet inte vilket kön det är, men dem som kan nått hoppas att det är en tjur.

Jag vill hjälpa dem att överleva så jag skänker en slant till "rädda myskoxen" PG 4408001-8

Kolla så söt dem är!




bilderna är lånade från myskoxe.se

Bilden är lånad av aftonbladet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0