Min semester har börjat!


Nu har ju jag inte skrivit på flera dar och det beror inte på att jag inte har velat, för det har jag, men jag har inte kunnat. jag har inte haft nån dator. Men istället så berättar jag nu vad min semester har handlat om dem senaste dagarna. Det kommer inga foton, för den här prinsessan har glömt att ta med laddarn så all ström är helt super slut i kameran.

I måndas så åkte jag upp till Sundsvall. Jag fick åka med min kusin+ familj och hans dotter emelie lekte 1000 frågor. När dem frågorna va slut så tog hon fram 1000 till ur byxfickan. Det va många frågor och ganska svåra frågor. Bla "Monika, varför har du inte ett barn" Hon verkade så väldigt angelägen om den frågan. Fick en allvarlig ton i rösten. som att hon väntade ett hudundrans svar. Jag hade ju inget sånt förstås. hon fick nöjja sig med att jag är ju så väldans ung å har inte hittat nån pappa till ungen. Slut kontentan är att emelie fick min bilresa att både gå fort och så va den trevlig på samma gång! Hon är en söt liten gullunge som är nyfiken på livet!

Väl framme i sundsvall installerade jag mig i min 4a. Jag har ju igentligen bara en 2a där eftersom hälften tillhör mitt ex. Men han bor ju inte där så jag kunde disponera hela vid det tillfället. Den är ljus, stor och tom. Den är fin, det är den. Jobbig men fin. Jobbigt att ha den då man inte bor där. Men på torsdag då kommer en mäklare dit å ska ta sig en titt.

på kvällen den kvällen såg jag film med en kompis. Vi såg Bounty hunter, med jennifer anniston och gerard Butler. den va kulig! Å romantisk, å bra helt enkelt. en lättsam film att tittta på. Till det åt vi popcorn.

tisdag; ja vad gjorde jag då,,, jag spacklade å slipade å målade. Köpte ny häll, ett badrumsskåp och träffade min kompis helena på kvällen. Hon hade massor med roligt att berätta och det vart jag glad för! Jag hade inte lika mkt skvaller men jag bidrog ändå till vår dejt, på andra sätt.

det där va tisdag, onsdag gjorde jag ungefär samma, fast med ett undantag. Vid 17.40 började jag gå mot busstationen i sundsvall. det är inte långt, tar kanske 10 min å gå. men, jag hade en jättetung resväska att släpa på, med icke fungerande hjul. Inte fullt fungerande ska jag säga. å det smattra å lät av gruset som ligger där hela förbannade vägen fram. Så när jag har en bit kvar kollar jag på klockan å då har jag 6 min på mig. panik panik sliter jag väskan efter marken. inser att jag inte ska hinna med bussen. sjukt nog så hinner jag! och bussen tar mig inte mindre än till min kompis ingrid. i Kramfors. Bussresan va väl inte jättebra. en jobbig pojke bakom mig som skulle spela in sina memoarer. jag heter si å så är si å såå gammal, ja ni vet hela den grejen. inte kul. Men sen hände nått konstigt. jag somnade trots allt. men jag vaknade lite fort av mitt eget snark. Ett riktigt snark, som på film blev det. jag brukar inte leverera sånna starka ljud men den här gången så kom det bara av sig själv. När jag äntligen kom fram så stod ingrid där som ett ljus å väntade på mig med en skylt "Vestman" vi tog min väska å la den i bilen å drog hem till henne. vi la oss ganska snabbt å vad vi gjorde idag ska ni få veta!

Idag torsdag, har vi FISKAT! jiho! det va såå längesen så jag kände mig nervös, villrådig och tafatt. Dem i kramfors fiskar inte alls som vi i resele. vi fiskar ju åt katta medans dem fiskar för mat på borde! jag brukar älska å få mört, för dem kunde ludde och ludde 2 äta utan att man behöver fjälla. värre äre med aborrn. den har så hårda fjäll å ben så den är krånglig. Men här vare aborrn som gällde. men vi fick ingen. vi fick en fin gädda däremot! men den ville dem inte äta. så den fick gå ner i vattne igen. när vi kom hem hade ingrids mamma annika förberett, uttifall att vi inte skulle få nån fisk, stekt torsk. Det va super mumsigt å till det vare pepparotscreme å en sallad på potatis å sparris, rädisor och nå gröna blad. gotti gott. efteråt: Jämtländska jordgubbar. Vilken succe!

NU? sitter jag i mitt flickrum. tittar på en fin tavla som jag har broderat. den ska jag ta med ner till stöckölm å hänga vid min säng. Jag har chatta med några kompisar också. och jag har även varig väldigt rädd idag. för det har åskat så mkt. å regnat. Men nu hare slutat å det verkar som att det ska bli fint väder imorn. så det blir toppen! Nu ska jag ta semester på riktigt!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0