Tillbaka hemma i Rotebro igen.


Nu har jag kommit hem igen från min miniresa. Efter att jag sa hejdå till internet och mobil med täckning åkte jag till min mormors gamla hus. Det va jag, min mamma, hennes 2 bröder, min kusin och hans familj. I Björksjönäset finns det mycke mygg och stora ängar med klöver på.

Man kan fiska där.

Här flyter en lite aborre runt. Men det finns mycket mört å. Vi fick 7 fiskar som våran katt ludde ska få. Det blir ett riktigt skrovmål! Men vi får nog ta å frysa in några fiskar till senare så han inte få magknip!

På tremänningarnas brygga kan man sitta å sola eller hoppa i vattnet i från. Varför bygga en egen brygga då man kan tjyvlåna nån annans?

Annars är vi mest runt huset å donar. Här har mamma fått akuten! Det betyder att en flisa ur en nagel har gått å hon måste akut ta fram filen och jämna till!

Här bygger karlarna en utomhusdusch.

Dem blir nöjda och har fått några timmar att gå.


Så va det allt i kort väg. Det här är mitt smultronställe, där man kan hitta lite knasiga saker på vinden. Kommer det en bil så sitter man å glor i fönstret. Tänk om det skulle va nån skummis? På det här stället spelar man taktennis. Man gå alltid upp en sväng på körrbotten åsså spelar vi Majja tills vi spyr!

Mitt älskade Björksjönäs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0