Sköna måndag.


Då kanske ni undrar vad som är så skönt med måndagar. Ja i vanliga fall betyder det jobb jobb jobb i fem hela dar, men just nu äre ju faktist tvärt om. det är semester semester semester för mig. Jag ska suga ut varenda liten droppe kul ur den här veckan. Med undantag för onsdag. Då äre lite jobb, men bara lite. Det blir nog mer fika å prata och jag ska baka nånting gott å ta mä.

Igår åt jag kräfter med mina 3 vänner. Vi passar på att prata massa hemlisar och tänka tillbaka i tiden. Det va mina första kräfter i år å jag hoppas det blir fler. Snart konkurrerar ju surströmmingen om min gunst å då är frågan vem som vinner. Uppe i Luleå kommer det ju va ganska kompis snålt så det är tveksamt om man vinner några på att bjuda in till surströmingskalas?


Kräfterna kunde inte riktigt hålla klorna ifrån pernilla. Hon är ju så söt!

Det va en skön kväll med mycke skratt å kärlek. När kräfterna och drickat tagit slut så for vi till söder å hamnade på ett ställe på götgatan. Det va trevligt och kvällen slutade i resonlig tid. Idag är jag pigg eftersom jag va duktig å drack dricka. Jag ska göra saker idag som kräver en viss frisk och kry faktor och det tycker ja att jag har.

Nu lyssnar vi på Parken och donar dansandes runt runt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0