Lugnt å stilla.


Jag uppskattar lugnet här. Jag sitter på mitt rum med min radio och bara njuter av ensamheten. Ingen som pladrar å ingen som hetsar. Bara jag å mig själv. Det är skönt att få landa lite efter den "resa" jag har gjort. Ta in alla intryck och iakta dem nya människorna man lär känna. Man bygger broar i ett långsamt tempo.
Idag ska jag ägna mig åt en lugn sysselsättning. Nämligen pusslet jag köpte igår som är på 1000 bitar.

Så här i början av utbildningen då man inte kan så mkt har man inget litet projekt att hålla på mä. Jag har ju inga möbler med upp så det är ju också en av orsakerna. Men på torsdag ska vi åka till Piteå å besöka alla loppisar där. sen blire lunch hemma hos vår lärare Peråce som bor i närheten. Det kommer bli kul, men paniken börjar komma då jag tänker på hur det kommer å va. Alla kommer ju vilja hitta dem bästa grejerna, lite som när jag å syrran går in på nån loppis så hetsar vi upp oss och försöker snabbt arbeta oss igenom alla grejer för å va säker på att vara först! Men med henne stannar det ju i familjen...
Jag har lånat hem en bok idag från skolan som heter "Svenska stolar" av Dan Gordan. Det är en jättefin bok och jag vill bläddra i den ikväll å fundera på vad det är jag vill göra för grejer på skolan. Vilken stil jag gillar mest och färger. Vi kommer alla få en stol var å renovera och hittar jag en egen stol på nån loppis kan jag behålla den sen och det vill jag nog.


hej så länge


Kommentarer
Postat av: Anna

Monika, gud vad roligt att se hur du bor! Får väl ta och reservera en av de dära sängarna till våren ;)

2010-08-24 @ 18:33:26
Postat av: Linda Nylén

Sjukt kul att läsa om vad du gör och vad du gjort! Häftigt att dra till Älvsbyn å plugga! Ha de gott så fortsätter jag smygläsa..... ;)

2010-08-25 @ 16:44:56
URL: http://lindaoberg.weebly.com
Postat av: Monika

Ja du är så välkommen anna!

Ja Linda det känns ju väldigt vågat att flytta så här till ingenstans men måste säga att jag trivs!

kram på er.

2010-08-25 @ 23:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0