Fredagstrevligt.


Nu börjar fredagen lida mot sitt slut. Idag har vi varit ner i verkstan och lärt oss hur man gör en halv halv "trä ihop sättningsteknik". Tänk er hur man sätter ihop en tavelram på ett väldigt enkelt sätt. nått sånt. det va svårt första gången men inte lika svårt andra gången. det är väldigt viktiga grunder i möbelsnickeri och det där gjorde vi för hand för å veta hur man gjorde förr. nu förtiden gör man allt sånt på maskin.... Latmaskarna där.

Idag lagade jag den goda fisksoppan med saffran som är så god! Den är ju helt otrolig å jag måste nog säga att det är den bästa gången jag lagat den. Jag blev osäker under lagningens gång om jag tog i vatten men tyckte att den va god och sådär tjock som jag gillar soppa så det blev inge vatten. å iställe för matlagningsgrädde tog jag såklart vispgrädde. Jag tycker inte man ska snåla när det kommer till matlagning. Jag ska försöka minska min köttkonsumtion lite å därför ska jag lägga ner lite tid på att laga mer fisk eller vegetariskt. Det här va en väldigt bra början. om ni undrar över receptet så hittar ni det här: http://www.tasteline.com/recept/saffranskryddad_fisksoppa_med_lax_och_torsk?portions=2

Jag har försökt få lite mysfaktor på mitt rum genom att köpa 2 st ljus. En annan detalj jag la märke till när jag kom in nu som jag inte riktigt hade planerat eller tycker riktigt om är att det luktar vitlök från skafferiet. Doften sprider sig i hela mitt hem och jag tror visst att vitlöken får flytta ner till allmänna köket.

Så nu sitter jag i mitt rum och är glad åt mina fina rosa ljus och att dem dessutom va på halva prise.

gonatt vänner!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0