Vad gör man med en ledig dag?


Idag är jag ledig och helt fri! jag har inget inbokat utan tar dagen som den kommer. Men några göromål hade jag tänkt hinna mä. håller på lite med min lilla lilla trädgård. har satt basilika, rödlök och tomatplanta. Gräslöken och persiljan har sedan en tid tillbaka vissnat och idag begravde jag dem i min organsika avfalls hink. Jord skall du åter vara! Min plan är att sätta mina små rödlökar i en stor låda. Dem har växt ur sina små ettor och behöver nått större. dem har tjatat ett tag nu och ikväll tänkte jag släppa nyheten! jag hoppas dem blir glada!

Min tomatplanta däremot, går det lite trögt för. ni ser den vita krukan med några små ynkliga blad sticka upp. jag måste ägna mig mer tid till henne, hon är lite blyg och vågar inte ta för sig som dem andra.



Före flytt 2010-04-21



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0