Soliga dag!


Åh va härligt att vakna upp till lite sol. den är förvisso lite irriterande då den tar sig in rakt på ansiktet då man ligger å försöker sova. men jag ska inte klaga.
idag kommer jag att ta en lång promenad precis som jag gjorde i nattens dröm. men först ska jag gå å stor handla. det blir både mjölk och frukt, tulpaner och smör. får nog ta med ryggan för det här kan bli tungt! bröd behöver jag inte köpa för det har jag bakat själv!

Ingeborgs golimpa

3 dl rågsikt                                    1. Sätt ugnen på 150 C. Blanda alla torra varor.
2 dl mjöl
2 dl grahamsmjöl                           2. Blanda i sirap och filen.
2 dl vetegroddar
1 tsk salt                                      3. Smöra å bröa en form. grädda längst ner i ugnen 1 timme.
1 tsk anis                                              
1 tsk fänkål                                  4. Klart!
1 1/2 tsk bikarbonat
1 tsk bakpulver                                    
1 dl solrosfrön
4 dl filmjölk
1 1/2 dl mörk sirap






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0