Det där med avlutning...


Hej.

Idag har jag handlat den sista lilla detaljen för att jag ska kunna påbörja "projekt avlutning" Min vita gamla byrå ska lutas av å sen förmodligen målas om. byta handtag å kanske tapetseras.



jag har aldrig lutat av nånting och inser nu viken fruktansvärd kraft den där kaustiksodan har! man måste ha skyddskläder å glasögon å det luktar illa å är frätande. det va svårt å få till en bra konsistens å när jag tillslut fått det så börjar jag pensla på. men det va nått som inte stämde... blandningen som först va vit blev helt plötsligt svart. det va penseln som frättes sönder!






Penseln är bara en skugga av sitt forna jag! Adjö penseln, du kommer minnas som en tapper soldat!

Jag tänkte, "nu ger jag upp" men plötsligt ser jag att sodan börjar bearbeta färgen. den biter sig igenom den gamla vita färgen å skapar sprickor. plötsligt ser jag hur ett helt "flagen" börjar lossna från byrån. jag skrapar lite och ta da! färgen bara åker av som en kletig tjock gegga. Då tändes gnistan igen och jag skrapade jag å krapade.





så här ser den ut nu. 1 låda gjord 3 to go! sen så äre ju hela byrån. suck, det här va svårare ån jag trodde. kommer inte bli klar idag. inte imorn. inte den här veckan.


I let you guys know when i´m done.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0